לפני מספר שבועות נפתח מלון מרגוע בערד לחולי קורונה על ידי פיקוד העורף.
המלון יועד לבחורי ישיבות. השבוע התקבלו תלונות רבות מאת השוהים במלון ומפנים אצבע מאשימה אל פיקוד העורף באומרם: "בלתי נסבל ככה. הם לא יכולים לתת שירותים בסיסים?"
גורם במלון: "סתם מכפישים" • צה"ל: "פועלים לתת מענה מיטבי"
ועם כל זאת, 20 מבודדים, סירבו לעזוב את המלון ביום שישי האחרון, בתום הבידוד.
כ-350 חולי קורונה מחלימים במלון הקורונה ‘מרגוע ערד’. אלא שלא מעטים מהם מתלוננים על יחס מפלה מצד פיקוד העורף.
בחור ישיבה שנדבק בנגיף קורונה, השוהה במלון ‘מרגוע ערד’, מספר כי המלון לא מתפקד והמלון מתנהג כמלון נטוש, עמוס, ללא הבנה של הצרכים של המגזר החרדי.
אין מכונות כביסה, מקררים, זבל בחדרים בכל הקומות, מעליות מקולקלות, מזגנים מטפטפים ועוד.
"אנחנו כאן כמעט שבועיים, לא היו מים, האורות לא היו דלוקים, הביאו אותנו למלון נטוש".
לאחר שהשוהים במלון החלו להתלונן, הביאו 4 מכונות כביסה ל- 350 איש.
"פיקוד העורף מספר את המיטות במלון בצורה צפופה ובלתי מתקבלת על הדעת – 5 מיטות בחדר. זה נראה ממש מחסן של מיטות. בלתי נסבל ככה לחיות. הם דוחפים עוד אנשים, כשהמלון בכלל לא ערוך לכך".
עוד השוהים מתלוננים על מחסור באוכל, "יש התנפלות מטורפת על האוכל, כי אין מה לאכול. המצב גרוע. צריכים להתחנן לאוכל. אנשים מורעבים".
השוהים מתלוננים על אפליה בגלל שהם חרדים, "אם היו כאן חילונים, זה לא היה קורה. אם היו מתנהגים ככה לחילונים, זה היה פותח את המהדורות. הם לא הפסיקו להשתיק אותנו, אבל הגיעו מים עד נפש. כמה אפשר לשתוק. לוכדים אותנו בתוך המלון. ביקשנו לצאת לחצר, שבועיים כבר, ואין שום אפשרות. אנחנו סגורים במקום קטן וצפוף. כמה אפשר לסבול? ההתנהגות הזו זה בגלל שזה חרדים. הם דואגים למלוניות בתל אביב, שעושים שם מסיבות”.
גורמים במלון מרגוע מספרים סיפור אחר לגמרי:
"שקרים, מעניין שמי שמדבר הוא בעילום שם. אתם מוזמנים להגיע לראות את המצב במלון. יש גורמים שרוצים להוציא את דיבת המלון רעה. אין מחדל בכלל, הם סתם מאשמים את פיקוד העורף ובית המלון. הכל פה טוב. חבל שמדברים סתם. עצוב.
פיקוד העורף עושים עובדת קודש אמיתית, כולנו חושבים כך. לא נעים לשמוע דברים כאלה. לכולנו יש את המספר של בעל המלון, הוא לא מפסיק לדאוג לבחורים כאן. זה רצון להכפיש את פיקוד העורף ובעל המלון. זה פשוט שקר. זה לא נכון. נותנים הכל במלון, האוכל מצוין. למה ללכת לכיוון הזה ‘בגלל שאנחנו חרדים זה כך’. זה לא נכון בכלל, ההפך. המצב פה מעולה. לא מובן למה לספר שקרים.
מדובר במספר קטן של אנשים שמנסה ליצור כאוס במלון, האורחים קצת איבדו את זה ובאים בדרישות מופרכות, ומישהו כנראה המציא סיפור שהצבא משלם עליהם הון תועפות. בעל הבית רכש להם עוד ועוד משחקי שולחן, שאת רובם הם שינעו לחדרים ושברו, ומדובר על שולחנות סנוקר וכדורגל. כל היום מתעסקים בשנורר, מחייגים לחברות ואנשים ומספרים שאין להם מה לאכול ושולחים להם משאיות שאפילו לא עוזבות את מתחם הלובי ומשם לפח כי לא נגעו בהם. בעל הבית רכש עוד מתקני מים קרים בנוסף לאספקת קרח כל יום כל היום, מקררים כולל מקררים מרכזיים לקומות.
הגדיל את כמות העובדים עוד ועוד, אבל הם לא יודעים שובע, מבינים שמקשיבים להם והם רק מגבירים את התלונות. אם לומר זכות על המלון, העובדה היא שביום שישי כ- 20 מהם סירבו להתפנות לבתיהם בתום הבידוד.
לתגובה על התמונות שפורסמו על זבל בחדרים, אמרו במלון, כי "השוהים בעצמם מלכלכים את החדרים ומעלים תמונות של מגשי פיצות שהוזמנו להם. הם פשוט זורקים את הזבל בחדרים במקום בפחים. בנוסף, הם לקחו תמונות ישנות ופרסמו. ניפחו את המצב. הביקורת אינה מוצדקת ולא רלוונטית".
תגובת דובר צה”ל:
“המלון הינו מתקן הבראה שבא לתת מענה חלופי לאשפוז. צוות המלון, יחד עם צוות פיקוד העורף, עושים כל שביכולתם לסייע ולהנעים את שהותם של המחלימים במלון. כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב. בנוסף, הוזמנו למקום אנשי מקצוע לפתרון הבעיות השונות העולות בכתבה, כמו נושא האוכל, התשתיות והמעליות. צוות המלון נמצא בקשר רציף עם נציגי הציבור והישיבות, ופועלים לתת מענה מיטבי לכל צורך שעולה. נבהיר כי ההתקשרות ובחירת המלונות נעשית באמצעות משרד הביטחון. המלון עושה כל שביכולתו לחזור לפעילות מלאה ותקינה באופן המהיר ביותר. בשבוע האחרון ביקרו טכנאים רבים לתיקון המעליות המתקלקלות בעקבות שימוש לא מתאים של המחלימים בהן. בנוסף, הוזמנה תזונאית למלון, על מנת להתאים את התפריט לאורחי המלון. לא מוכרת תלונה על מכונות הכביסה. המלון רכש לאחרונה ארבע מכונות על מנת להקל על שהות המחלימים. על פי תקנות בתי המלון למחלימים, האורחים זכאים לקבל אבקת כביסה על מנת שיכבסו בחדריהם. כחלק מהרצון לסייע ולהקל על שהותם, הותקנו מכונת כביסה ייעודיות עבורם.
המלון מאוכלס באופן תקין ונעשה כל מאמץ לאפשר נוחות מרבית. קיימים לנוחיותם שטחים משותפים, ובהתאם לצורך שהעלו אף מנסים להרחיב ולהתאים אזור חיצוני בכפוף להנחיות. באשר למקררים, בהתאם לבקשת האורחים, התקינו עובדי המלון מקררים יעודיים בחלל המשותף ובמקרים מסוימים אף הכניסו מקררים לחדרים.
ככלל, מדובר בסיטואציה מורכבת שבאה לתת מענה להתפשטות הנגיף וללא שיתוף פעולה מאורחי המלון, המלון לא יוכל להתנהל באופן תקין. באשר לפינוי הזבל, האורחים נדרשים לפנות את הפסולת מטה בכדי לאפשר לצוות המלון לאסוף אותו.
כמו כן, עומדים לרשותם חומרי ניקיון והם מתבקשים לשמור על המרחבים האישיים שלהם נקיים, וזאת על מנת לא לסכן את צוות המלון”.